22 december 2022Reizen
Vliegtickets.nl is failliet. Wat kan ik doen?

U heeft het vast al gehoord. Otravo, het moederbedrijf van onder andere Vliegtickets.nl, is 21 december 2022 failliet verklaard. Heeft u een ticket geboekt bij Vliegtickets.nl, dan kunnen wij ons voorstellen dat u met een aantal vragen zit. In dit nieuwsbericht kunt u alvast lezen welke stappen u kunt nemen.
Neem contact op met de luchtvaartmaatschappij van uw vliegticket
U kunt uiteraard contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Vliegtickets.nl werkt als bemiddelaar. Heeft u uw ticket ontvangen dan heeft het faillissement van Vliegtickets.nl in principe geen gevolgen voor u. Wij raden u aan om alle documenten goed te bewaren. Hierbij kunt u denken aan:
- e-mails,
- boekingsbevestiging,
- maar ook alle informatie in uw online omgeving
Wij raden u aan om deze informatie uit uw online omgeving te downloaden en op uw computer op te slaan. Ook schermafbeeldingen kunnen helpen. Daarnaast is het vaak mogelijk om de boeking online in te zien. U kunt dan mogelijk inloggen met onder andere uw boekingsnummer en/of vertrekdatum.
Heeft u een ticket geboekt, maar niet ontvangen?
Volgens de informatie op de website van Vliegtickets.nl wordt dit opgelost. Als u een ticket heeft geboekt, maar nog niet heeft ontvangen, probeert Vliegtickets.nl alsnog het vliegticket toe te sturen. Wacht hier dus nog even op. Mocht u na één week uw vliegticket nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met Univé Rechtshulp.
Krijgt u geld terug?
Het kan zijn dat u recht heeft op geld terug door bijvoorbeeld de annulering van uw boeking. De luchtvaartmaatschappij boekt dit bedrag over naar Vliegtickets.nl, maar u ontvang niks van Vliegtickets.nl. Is dit het geval in uw situatie, dan raden wij u aan contact op te nemen met Univé Rechtshulp.
Een typefout op het ticket
Het kan voorkomen dat u een typefout heeft gemaakt op uw ticket. U wilt dit dan uiteraard herstellen. Als de luchtvaartmaatschappij meent dat de wijziging bij de bemiddelaar, Vliegtickets.nl, aangevraagd moet worden, kunnen er ook problemen ontstaan. Is dit in uw situatie het geval, ook dan raden wij u aan contact op te nemen met Univé Rechtshulp.
Meld in alle gevallen uw situatie bij de curator
U kunt in elk geval uw situatie melden bij de curator. Deze zal een overzicht maken van de situatie en u ook op de hoogte houden van ontwikkelingen. De gegevens van de curator vindt u hieronder.
mr D.J. van Dongen
Postbus 1031 1000BA AMSTERDAM
Telefoon: 020-2060700
Deel dit bericht