Ga naar inhoud

Concerten

Volgens de consumentenbond: Als een concert wordt afgelast, dan heb je recht op teruggave van het volledige bedrag dat je betaald hebt voor de kaart(en), inclusief eventuele reserverings- en/of servicekosten, ongeacht de reden. Soms biedt de organisator van het concert een alternatief, zoals een andere datum waarop je kunt gaan. Let op: hier hoef je niét mee akkoord te gaan, de keuze is aan jou.

Voorbeeldbrief te vinden op https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/concert-afgelast

Volgens Ticketmaster: Als het evenement door de organisatie definitief is geannuleerd, nemen we per mail contact met je op om te bevestigen wanneer de teruggave wordt verwerkt. We nemen ook contact met je op als je evenement is uitgesteld. Tickets blijven dan waarschijnlijk geldig voor de nieuwe datum, en als je verhinderd bent ontvang je een terugbetaling. Dit kan vanaf het moment dat de nieuwe datum bekend is gemaakt. Volg daarvoor dan de instructies op in de mail.

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?