Zaak melden
Als zakelijke Univé-verzekerde kun je hier direct jouw zaak melden. Dat is sneller én makkelijker dan via de telefoon.
Zit je er klaar voor?
Klik op de button, vul je gegevens in en voeg de benodigde documenten toe. Een van onze juristen neemt binnen een week contact met je op.
Hoe werkt het?
Je hebt hulp nodig
Vul je gegevens in en omschrijf jouw probleem
Voeg de nodige documenten toe
Controleer en verstuur je melding
We nemen snel contact met je op
Welke documenten heb ik nodig?
Kies een onderwerp om meteen te zien welke documenten je nodig hebt. Als je deze documenten meteen met ons deelt, kunnen we je zaak sneller behandelen. Hou ook je polisnummer bij de hand.

Heb je nu niet alle documenten? Geen zorgen: je kunt je zaak gewoon melden en de missende documenten altijd nog later uploaden.
Onderwerp Nodige documenten Overheid publicatie van het plan of besluit
besluit of boete waartegen je bezwaar wilt maken of beroep wilt instellen
Cybercriminaliteit kopie van je aangifte bij de politie, als die er is
communicatie met de oplichter
Onderwerp Nodige documenten Arbeidsconflict arbeidsovereenkomst
communicatie met je werknemer
Onderwerp Nodige documenten Huren of verhuren huurcontract
foto's van de gebreken, als die er zijn
communicatie met de verhuurder/huurder
Kopen of verkopen koopovereenkomst
foto’s van de gebreken, als die er zijn
communicatie met de koper/verkoper/makelaar
Buren en omgeving communicatie met de andere partij
foto’s van de situatie waar de ander last van heeft
Onderwerp Nodige documenten Conflict met klant of leverancier (koop)overeenkomst
algemene voorwaarden
communicatie met klant/leverancier
Schade en aansprakelijkheid foto’s van de schade en situatie, als dat mogelijk is
getuigenverklaringen
communicatie met de andere partij
foto's van het letsel en de situatie
getuigenverklaringen
communicatie met de andere partij
bij ongeluk in verkeer: schadeformulier (SAF)
Zaak gemeld, en nu?
Na jouw melding gaan we snel voor je aan de slag. We kunnen niet meteen beginnen met het behandelen van je zaak: eerst moeten we je melding beoordelen.
Dat doen we door te checken of je conflict onder de dekking valt. Ook beoordelen we het conflict zelf, wie daar verantwoordelijk voor is, wat jouw schade is en wat je juridisch wilt bereiken.
Is je melding beoordeeld? Dan laten we je weten of wij je kunnen helpen. En zo ja, hoe we dat kunnen doen. Lees meer over hoe we een melding beoordelen.
Wat als ik niet verzekerd ben?
Heb je geen rechtsbijstandverzekering bij Univé? Dan kun je juridische hulp krijgen via Rechtshulp on demand.