Ga naar inhoud

Zaak melden

Als zakelijke Univé-verzekerde kun je hier direct jouw zaak melden. Dat is sneller én makkelijker dan via de telefoon. 

Zit je er klaar voor?

Klik op de button, vul je gegevens in en voeg de benodigde documenten toe. Een van onze juristen neemt binnen een week contact met je op.

Start zaak melden

Hoe werkt het?

  • Je hebt hulp nodig

  • Vul je gegevens in en omschrijf jouw probleem

  • Voeg de nodige documenten toe

  • Controleer en verstuur je melding

  • We nemen snel contact met je op

Welke documenten heb ik nodig?

Kies een onderwerp om meteen te zien welke documenten je nodig hebt. Als je deze documenten meteen met ons deelt, kunnen we je zaak sneller behandelen. Hou ook je polisnummer bij de hand.

Heb je nu niet alle documenten? Geen zorgen: je kunt je zaak gewoon melden en de missende documenten altijd nog later uploaden.

OnderwerpNodige documenten
Overheid
  • publicatie van het plan of besluit

  • besluit of boete waartegen je bezwaar wilt maken of beroep wilt instellen

Cybercriminaliteit
  • kopie van je aangifte bij de politie, als die er is

  • communicatie met de oplichter

OnderwerpNodige documenten
Arbeidsconflict
  • arbeidsovereenkomst

  • communicatie met je werknemer

OnderwerpNodige documenten
Huren of verhuren
  • huurcontract

  • foto's van de gebreken, als die er zijn

  • communicatie met de verhuurder/huurder

Kopen of verkopen
  • koopovereenkomst

  • foto’s van de gebreken, als die er zijn

  • communicatie met de koper/verkoper/makelaar

Buren en omgeving
  • communicatie met de andere partij

  • foto’s van de situatie waar de ander last van heeft

OnderwerpNodige documenten
Conflict met klant of leverancier
  • (koop)overeenkomst

  • algemene voorwaarden

  • communicatie met klant/leverancier

Schade en aansprakelijkheid
  • foto’s van de schade en situatie, als dat mogelijk is

  • getuigenverklaringen

  • communicatie met de andere partij

  • foto's van het letsel en de situatie

  • getuigenverklaringen

  • communicatie met de andere partij

  • bij ongeluk in verkeer: schadeformulier (SAF)

Zaak gemeld, en nu?

Na jouw melding gaan we snel voor je aan de slag. We kunnen niet meteen beginnen met het behandelen van je zaak: eerst moeten we je melding beoordelen.

Dat doen we door te checken of je conflict onder de dekking valt. Ook beoordelen we het conflict zelf, wie daar verantwoordelijk voor is, wat jouw schade is en wat je juridisch wilt bereiken.

Is je melding beoordeeld? Dan laten we je weten of wij je kunnen helpen. En zo ja, hoe we dat kunnen doen. Lees meer over hoe we een melding beoordelen.

Wat als ik niet verzekerd ben?

Heb je geen rechtsbijstandverzekering bij Univé? Dan kun je juridische hulp krijgen via Rechtshulp on demand. 

Meer informatie