Veelgestelde vragen
Het kan zijn dat je een probleem meldt waarvoor je geen dekking hebt. In dat geval sturen we je binnen een week een bericht. Gaan we aan de slag met je zaak? Dan neemt jouw jurist binnen 4 dagen na ontvangst van het dossier contact met je op.
Als je je verzoek telefonisch meldt, hoor je meestal direct of jouw verzoek gedekt is.
Let op: verwacht je een e-mail van ons? Controleer dan ook de map 'ongewenste e-mail' en 'spam'.
Na jouw melding kunnen we niet meteen beginnen met het behandelen van je zaak. Eerst moeten we je melding beoordelen.
Dat doen we door te checken of je conflict onder de dekking valt. Ook beoordelen we het conflict zelf, wie daar verantwoordelijk voor is, wat jouw schade is en wat je juridisch wilt bereiken.
Is je melding beoordeeld? Dan laten we je weten of wij je kunnen helpen. En zo ja, hoe we dat kunnen doen. Lees meer over hoe we een melding beoordelen.
Het liefst zo snel mogelijk.
Stel: je buren hebben bouwplannen en je hebt dit al met de buren besproken. Dan is het verstandig om één keer schriftelijk contact met je buren te hebben. Bijvoorbeeld door ze vriendelijk via e-mail of WhatsApp te laten weten dat je niet akkoord gaat met hun bouwplannen en wat jouw reden daarvoor is.
Ben je niet tevreden over het resultaat en wil je juridische hulp? Dan kun je jouw probleem het beste direct daarna bij ons melden.
Via onze website kun je snel en makkelijk jouw zaak melden. Ben je ondernemer? Meld dan jouw zaak in onze zakelijke omgeving. Je ziet direct welke documenten wij nodig hebben voor het behandelen van je zaak.
Lukt online melden niet? Dan kun je ons bellen op 0592 382 501. Of stuur ons een e-mail: rechtshulp@unive.nl. Vergeet je de nodige documenten niet mee te sturen?
Regel niet zelf een advocaat, maar meld jouw zaak altijd eerst bij Univé Rechtshulp. Wij helpen je verder. In bepaalde gevallen mag je zelf een advocaat kiezen. Jouw jurist bij Univé kan je hier meer over vertellen.
Ben je ondernemer? Meld dan jouw zaak in onze zakelijke omgeving.
Dat hangt van je vraag af. Natuurlijk kunnen we je telefonisch adviseren. Maar soms moeten we bepaalde documenten bekijken om een goed advies te kunnen geven. In dat geval moet je je zaak online melden, of via e-mail.
Om je snel verder te kunnen helpen, hebben we vaak een paar documenten van je nodig. Bij het melden van je zaak zie je precies welke documenten dat zijn. Je kunt ze veilig en makkelijk uploaden.
Let op: vragen we je om een document waar je burgerservicenummer (BSN) op staat? Maak je BSN dan eerst onleesbaar en stuur ons daarna pas het document. Dat is voor de bescherming van je privacy.
Nee, niet altijd. Meestal helpen onze juristen van Univé Rechtshulp je. Is er voor jouw probleem een procedure of rechtszaak nodig? Dan mag je kiezen voor een jurist of advocaat buiten Univé. Jouw jurist bij Univé bespreekt dit altijd eerst met je.
Let op: schakel nooit een advocaat in zonder met ons te overleggen. Hiermee kun je jouw recht op juridische bijstand verliezen.
Meer weten? Lees dan onze folder met meer informatie over het zelf kiezen van je rechtshulpverlener. Of bekijk de video van het Verbond van Verzekeraars.