Zaak melden
Als Univé-verzekerde kun je hier direct jouw zaak melden. Dat is sneller én makkelijker dan via de telefoon.
Zit je er klaar voor?
Klik op de button, vul je gegevens in en voeg de benodigde documenten toe. Een van onze juristen neemt binnen een week contact met je op.
Hoe werkt het?
Je hebt hulp nodig
Vul je gegevens in en omschrijf jouw probleem
Voeg de nodige documenten toe
Controleer en verstuur je melding
We nemen snel contact met je op
Welke documenten heb ik nodig?
Hieronder vind je een overzicht van documenten. Kies een onderwerp om meteen te zien welke documenten je nodig hebt. Als je deze documenten meteen met ons deelt, kunnen we je zaak sneller behandelen. Hou ook je polisnummer bij de hand.

Heb je nu niet alle documenten? Geen zorgen: je kunt je zaak gewoon melden en de missende documenten altijd nog later uploaden.
Onderwerp Nodige documenten Vakantie en verlof arbeidsovereenkomst of aanstellingsbesluit
recente loonstrook
besluiten van een ambtenaar, als die er zijn
communicatie met je werkgever
bij ziekte: spreekuurrapportages van bedrijfsarts
Loonbetaling arbeidsovereenkomst of aanstellingsbesluit
recente loonstrook
besluiten van een ambtenaar, als die er zijn
communicatie met je werkgever
bij uitkering óók: brieven van het UWV
bij ziekte óók: spreekuurrapportages van bedrijfsarts
Ontslag arbeidsovereenkomst of aanstellingsbesluit
recente loonstrook
brieven van het UWV
besluiten van een ambtenaar, als die er zijn
communicatie met je werkgever
vaststellingsovereenkomst, als die er is
Conflict met pensioenfonds of pensioenuitvoerder - documenten waarover het conflict gaat
- pensioenreglement
- communicatie over het probleem
Onderwerp Nodige documenten Huis huren huurcontract
foto's van de gebreken, als die er zijn
communicatie met de verhuurder
Huis kopen of verkopen koopovereenkomst
foto’s van de gebreken, als die er zijn
communicatie met de koper/verkoper/makelaar
Burenruzie communicatie met de buren
foto’s van de overlast of situatie, als dat mogelijk is
WOZ-waarde WOZ-beschikking
communicatie met de gemeente, zoals je bezwaar
Conflict met aannemer - aannemingsovereenkomst
- beschrijving van de gebreken
- foto’s van de gebreken
- communicatie met de aannemer
Conflict met VVE - splitsingsakte
- notulen van de laatste vergadering
- communicatie met het bestuur
Plan of besluit van overheid publicatie van het plan of besluit
besluit of boete waartegen je bezwaar wilt maken of beroep wilt instellen
Cybercriminaliteit kopie van je aangifte bij de politie, als die er is
communicatie met de oplichter
Aardbeving - communicatie met het IMG
Onderwerp Nodige documenten Mislukte vakantie boekingsbevestiging
communicatie met de reisaanbieder
Vliegreis boekingsbevestiging
communicatie met de reisaanbieder of vliegmaatschappij
Onderwerp Nodige documenten Probleem met product (koop)overeenkomsten
algemene voorwaarden
communicatie met de verkoper
Cybercriminaliteit kopie van je aangifte bij de politie, als die er is
communicatie met de oplichter
Onderwerp Nodige documenten Boetes beschikking
je bezwaar op de boete, als dat er is
Verkeersongeluk foto's van de schade en situatie
schadeformulier (SAF)
getuigenverklaringen
communicatie met de andere partij
Onderwerp Nodige documenten Echtscheiding samenlevingscontract of huwelijkscontract
echtscheidingsconvenant, als dat er is
ouderschapsplan, als dat er is
communicatie met je (ex-)partner
Erfenis testament waar het over gaat
communicatie met de persoon waarmee je het conflict hebt
Onderwerp Nodige documenten Letsel door ongeluk in verkeer schadeformulier (SAF)
foto's van het letsel en de situatie
getuigenverklaringen
communicatie met de andere partij
Letsel door andere oorzaak foto's van het letsel
communicatie met de andere partij
Zaak gemeld, en nu?
Na jouw melding gaan we snel voor je aan de slag. We kunnen niet meteen beginnen met het behandelen van je zaak: eerst moeten we je melding beoordelen.
Dat doen we door te checken of je conflict onder de dekking valt. Ook beoordelen we het conflict zelf, wie daar verantwoordelijk voor is, wat jouw schade is en wat je juridisch wilt bereiken.
Is je melding beoordeeld? Dan laten we je weten of wij je kunnen helpen. En zo ja, hoe we dat kunnen doen. Lees meer over hoe we een melding beoordelen.
Wat als ik niet verzekerd ben?
Heb je geen rechtsbijstandverzekering bij Univé? En heb je letselschade? Dan kun je juridische hulp krijgen via Rechtshulp on demand. Dit is gratis.