Ga naar inhoud

Ik heb een verborgen gebrek ontdekt. Wat moet ik doen?

Meld bij de verkoper of de verkoopmakelaar dat je een gebrek aan de woning hebt gevonden. Noem in ieder geval wat het gebrek is en vraag de verkoper om het probleem op te lossen.

Maak je melding op tijd. Als je er te lang wacht mee wacht, kun je namelijk je rechten verliezen. We raden je aan om het gebrek schriftelijk te melden. Heb je telefonisch een melding gemaakt? Stuur dan nog een e-mail of brief waarin kort staat wat je besproken hebt. Zo heb je bewijs van je melding.

Kom je er niet uit met de verkoper? Dan kun je een ingebrekestelling sturen. Dit is een juridische brief waarin je de verkoper de kans geeft om het gebrek op te lossen binnen een bepaalde periode. Deze periode moet minimaal acht dagen zijn.

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.