Ga naar inhoud

22 december 2022

Vliegtickets.nl is failliet. Wat kan ik doen?

Op 21 december 2022 is Otravo, het moederbedrijf van onder andere Vliegtickets.nl, failliet verklaard. Heb je een ticket geboekt bij Vliegtickets.nl? Onze juristen leggen uit welke stappen je kunt nemen.

Ticket geboekt én ontvangen

Je kunt contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarbij je het ticket geboekt hebt. Vliegtickets.nl werkt als bemiddelaar. Heb je je ticket al ontvangen? Dan heeft het faillissement van Vliegtickets.nl in principe geen gevolgen voor jou.

We raden je aan om alle documenten goed te bewaren. Hierbij kun je denken aan:

  • e-mails;
  • boekingsbevestiging;
  • en alle informatie in jouw online omgeving.

Het is verstandig om deze informatie uit je online omgeving te downloaden en op je computer op te slaan. Ook schermafbeeldingen kunnen helpen. Daarnaast is het vaak mogelijk om de boeking online in te zien. Je kunt dan mogelijk inloggen met onder andere jouw boekingsnummer en/of vertrekdatum.

Ticket geboekt, maar niet ontvangen

Volgens de informatie op de website van Vliegtickets.nl wordt dit opgelost. Als je een ticket hebt geboekt, maar nog niet hebt ontvangen, probeert Vliegtickets.nl alsnog het vliegticket toe te sturen. Wacht hier dus nog even op. Mochtje na één week jouw vliegticket nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met Univé Rechtshulp.

Krijg je nog geld terug?

Het kan zijn dat je recht hebt op geld terug, bijvoorbeeld door de annulering van je boeking. Je luchtvaartmaatschappij boekt dit bedrag dan over naar Vliegtickets.nl. Heb je nog niets ontvangen van Vliegtickets.nl? Dan raden wij je aan om contact op te nemen met Univé Rechtshulp.

Er staat een typefout op het ticket

Het kan gebeuren dat je een typefout hebt gemaakt op jouw ticket. Je wil dit dan uiteraard herstellen. Vindt de luchtvaartmaatschappij dat je de wijziging bij de bemiddelaar, Vliegtickets.nl, moet aanvragen? Dan kunnen er problemen ontstaan. Is dit in jouw situatie het geval, neem dan contact op met Univé Rechtshulp.

Meld je situatie altijd bij de curator

In alle gevallen kun je jouw situatie ook melden bij de curator. Deze maakt dan een overzicht  van de situatie en houdt je op de hoogte van ontwikkelingen.

De gegevens van de curator zijn:

Mr. D.J. van Dongen
Postbus 1031
1000 BA Amsterdam
Telefoon: 020-2060700

Deel dit bericht