Op de plek van bestemming blijkt het hotel volgeboekt. Wat nu?
Soms valt het mee en krijg je een goede andere mogelijkheid aangeboden. Maar het kan ook gebeuren dat je een hotel aangeboden krijgt waar je niet wilt overnachten.
Meld jouw klacht ter plekke bij de reisorganisatie waar je hebt geboekt. Laat de reisaanbieder het klachtenformulier ook ondertekenen. Meld je klacht niet bij het hotel zelf, dat is niet de partij waarmee je een overeenkomst hebt.
Ben je weer thuis? Meld jouw klacht dan ook schriftelijk bij de reisorganisatie. Doe dit binnen één maand nadat je terug bent.
Kom je er niet uit met de reisorganisatie? Dan kun je je klacht melden bij De Geschillencommissie. Maar let op: dit kan alleen als je geboekt hebt bij een reisorganisatie die aangesloten is bij een brancheorganisatie. Zoals de Stichting Garantiefonds Reizen (SGR) en de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR).