Wat als het hotel bepaalde beloofde voorzieningen helemaal niet heeft?
Soms blijkt een kamer toch niet zo schoon als op de foto's die je online of in de brochure zag. Of misschien blijkt het hotel wel helemaal geen zwembad te hebben. Heb je direct bij het hotel geboekt? Meld je klacht dan bij het hotel zelf.
Heb je via een reisorganisatie geboekt? Meld je klacht dan ter plekke bij de organisatie. En laat de reisaanbieder het klachtenformulier ondertekenen. Ben je weer thuis? Meld jouw klacht dan ook schriftelijk bij de reisorganisatie. Doe dit binnen één maand nadat je terug bent.
Kom je er niet uit met de reisorganisatie? Dan kun je je klacht melden bij De Geschillencommissie. Maar let op: dit kan alleen als je geboekt hebt bij een reisorganisatie die aangesloten is bij een brancheorganisatie. Zoals de Stichting Garantiefonds Reizen (SGR) en de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR).